Voorwaarden


Phildar Wol- & Breiboetiek Ans  Bienefelt hanteert de volgende algemene voorwaarden:

Overeenkomst
Als er door de koper (hierna te noemen: klant), na het in acht nemen van de Bestelwijze en de Algemene voorwaarden, opdracht gegeven wordt aan de verkoper (hierna te noemen: Wol- & Breiboetiek) om één of meerdere artikelen te leveren, dan is er sprake van een overeenkomst die wettelijk bindend is (koop op afstand).

Levering
Wol- & Breiboetiek levert per bestelling altijd garen uit één verfbad en draagt zorg voor een goede levering van de bestelde artikelen. Wol- & Breiboetiek behoudt zich het recht voor de koopovereenkomst te ontbinden als de klant zich niet aan de voorwaarden houdt. De gestelde levertijden zoals genoemd in de Bestelwijze is een indicatie, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Wol- & Breiboetiek is niet aansprakelijk voor extra verzendkosten die voortvloeien uit een foutief ingevoerd verzendadres.

Verzending
Artikelen worden verzonden als de betaling ontvangen is: betaald u via Ideal of PayPal dan geldt op werkdagen voor 12.00u besteld dan heeft u uw bestelling binnen 1 a 2 dagen in huis. Bij betaling vooraf wordt de bestelling verzonden als de betaling ontvangen is.

Het kan zijn dat een artikel niet op voorraad is of niet meer leverbaar is, mocht dit voorkomen dan nemen we zo snel mogelijk kontakt met u op.

Alle bestellingen in Nederland of in Europa worden via PostNL bezorgd. Er wordt een bevestiging van verzending verzonden per mail aan de klant. Bestellingen  worden binnen Nederland verstuurd voor een vast bedrag zoals hieronder genoemd, ongeacht het bedrag.

Verzendkosten binnenland











1 tm 2 boeken / 1 tm 2 bollen (van 50gr)
€ 3,50
meer dan 2 boeken / 2 bollen
€ 5,95








Verzendkosten buitenland








tot 2 kg
tot 5 kg
tot 10 kg
1 tm 2 boeken / 1 tm 2 bollen (van 50gr)
€ 7,95
meer dan 2 boeken / 2 bollen
€ 12,50
€ 17,50
€ 23,00

Voor bestellingen buiten Nederland buiten Europa dient men alvorens het bestellen kontakt met Wol- & Breiboetiek op te nemen. Mocht een zending beschadigen of zoekraken door TNT-post ontvangt de klant kosteloos de verzending kosteloos opnieuw. Wol- & Breiboetiek is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van retourzendingen.

De mogelijkheid wordt geboden de zending af te halen in de winkel tijdens openingstijden (aan te geven bij verzendwijze tijdens het vastleggen van de bestelling).

Prijzen
Prijzen op de site van Wol- & Breiboetiek zijn vaste prijzen. Hierover kan niet onderhandeld worden. Alle genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten. Wol- & Breiboetiek behoudt het recht om de juiste prijs in rekening te brengen, de klant kan dan eventueel de bestelling annuleren indien gewenst. De prijzen worden vermeld in Euro, inclusief 6% of 19% BTW en exclusief verzendkosten.

Aanbiedingen
Alle aanbiediengen op deze site worden door Wol- & Breiboetiek bepaald en gelden tot aan de datum welke Wol- & Breiboetiek bepaald. Voor (na-)bestellingen geplaatst na deze datum geldt de normale verkoopprijs. Kortingen worden niet berekend over aanbiedingsartikelen.

Betaling
Betaling van het verschuldigde bedrag dient te geschieden per iDeal, Paypal of vooruitbetaling via overschrijving. Bij vooruitbetaling geldt: de artikelen worden gedurende 14 dagen voor de klant gereserveerd. De betalingsgegevens worden verstrekt in de bevestigings e-mail welke aan de klant wordt verstuurd na plaatsing van de bestelling.Mocht het bedrag niet binnen 14 dagen op de rekening van Wol- & Breiboetiek staan vervalt de bestelling en zullen de artikelen terug de (web-)winkel in gaan.

Indien de klant ervoor kiest de artikelen op in de winkel op te komen halen kunt bestaat de mogelijkheid om kontant afrekenen. De artikelen dienen dan binnen 14 dagen opgehaald te worden.

Annuleren van een bestelling
Een bestelling kan binnen 72 uur na bevestiging geannuleerd worden. Hierna is de koop gesloten en wordt betaling verwacht. Dit om onnodig reserveren van artikelen te voorkomen. Graag bericht per e-mail als word afgezien van de koop.

Retourzending
Artikelen kunnen retour gezonden worden binnen 14 dagen na ontvangst. De klant dient hierover Wol- & Breiboetiek in te lichten binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling onder vermelding van het ordernummer. Artikelen worden retour genomen als ze teruggezonden worden in de oorspronkelijke staat. Artikelen dienen onbeschadigd en rookvrij te zijn! Bij een retourzending zijn de kosten van het retour zenden voor de klant en wordt het aankoopbedrag min de verzendkosten teruggestort. Bij omruiling zijn de kosten van het retour zenden voor de klant en dient de klant de verzendkosten plus eventuele bijbetaling van de nieuw bestelde producten vooraf te betalen. Bij retournering van garens die over zijn zijn de kosten van het retour zenden voor de klant en wordt de geretourneerde garens teruggestort. Alleen als aan deze voorwaarden is voldaan wordt de zending gecrediteerd en/of geruild. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet aangenomen of gecrediteerd. In geval van een fout van de kant van Wol- & Breiboetiek zal Wol- & Breiboetiek de kosten dragen voor retourzending. De klant dient in dit geval de zending voldoende gefrankeerd te retourneren. Deze portokosten worden aan de klant terugbetaald. Wol- & Breiboetiek is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van retourzendingen.

Privacy
Wol- & Breiboetiek zal de persoonsgegevens vertrouwelijk behandelen en niet beschikbaar stellen aan derden. Persoonsgegevens worden door Wol- & Breiboetiek alleen gebruikt voor het uitvoeren van de bestelling.

Klachtenafhandeling
Wol- & Breiboetiek streeft naar tevreden klanten. Mocht er onverhoopt een klacht zijn dan wordt Wol- & Breiboetiek daar graag van op de hoogte gebracht. Er kan dan met de klant naar een oplossing gezocht worden.

Kleuren
De kleuren van de kleurenkaarten kunnen wellicht iets afwijken van de werkelijke kleur. Tevens kan een kleur anders uitvallen omdat het diverse verfbaden betreft, hiervoor is Wol- & Breiboetiek niet aansprakelijk.

Breipakketten en patronen
Breipakketten zijn altijd inclusief garens en patroon en exclusief accessoires zoals naalden, ritsen, knopen etc.
Wol- & Breiboetiek verkoopt patronen niet los en is niet aansprakelijk voor eventuele fouten in de patronen.

Klachten
Klachten dienen bij voorkeur per e-mail te worden doorgegeven. Wol- & Breiboetiek zal de klacht spoedig met zorg afhandelen. Indien het een klacht betreft over kwaliteit van een garen zal Wol- & Breiboetiek deze aan de leverancier doorspelen. Wanneer de klacht vergoed wordt dient het artikel terug gestuurd te worden naar Wol- & Breiboetiek. Kosten van deze retourzending zijn gedeeltelijk voor de klant en voor Wol- & Breiboetiek. Verzendkosten van de eerste verzending worden niet vergoed.

Klantenkaart
Per april 2008 krijgen alle klanten een klantenkaart uitgereikt.Elke aankoop zowel online als in de reguliere winkel wordt bijgeschreven op de klantenkaart. Online klanten krijgen een sticker met hierop het bedrag met hun bestelling mee die op de kaart dient worden geplakt.Na 10 aankopen worden de bedragen bij elkaar opgeteld en krijgt de klant 10% van het totaalbedrag aan korting te besteden bij een volgende (= 11e) aankoop. Verder is de kaart onbeperkt geldig en niet inwisselbaar voor geld. Aankopen van afgeprijsde artikelen of kortingsakties en verzendkosten worden niet bijgeschreven.